27 February 2018

CDM CONFERENCE 2018 | HATTEN HOTEL MELAKA


Bismillahirrahmanirahim.

Alhamdulillah. Ini tahun kedua Yong dapat bersama menyertai CDM Conference SHOM. Pada 12 Januari 2018 yang lepas. Yong bersama usahawan-usahawan SHOM telah menghadiri CDM Conference yang diadakan di Hotel Hatten Melaka. 


Rasa teruja sangat dapat join lagi this year. Ini merupakan persidangan tahunan untuk CDM-CDM Sahajidah Hai-O Marketing. Last year CDM Conference diadakan di Port Dickson. This year kami ke Melaka pula. 


Antara CDM G8Unity yang hadir ke CDM Conference 2018. 








Setiap kali Yong hadiri CDM Conference mesti rasa sangat bersemangat. Dapat banyak info baru mengenai perancangan syarikat sehingga 5 tahun akan datang.

Tak lupa, produk-produk baru pun bakal menggegarkan pasaran. Semua produk yang bakal jadi VIRAL. InsyaAllah pasti puas hati. Kegunaan harian untuk seluruh lapisan masyarakat. Sebab tu jadi makin sayang dengan SHOM. SHOM sentiasa berikan yang terbaik buat usahawan-usahawannya.





Waktu break, sempat lagi ber"photoshoot" dengan CDMs G8Unity. Dah tentu kelihatan seperti model gitu kann


Pada sebelah malam pula diadakan GALA DINNER bertemakan Kesultanan Melayu Melaka. Apa lagi, malam tu Yong berkebaya la u all. Jarang nak pakai kebaya, so this time merasa la pakai baju kebaya. Khas beli untuk dinner kali ni. Warna oren pula tu. Warna di luar kebiasaanku.



Masing-masing dengan baju Kesulatanan Melayu Melaka. Kemain ayu dan manis gitu.



CDM Hanis terpilih sebagai salah seorang best dress. Maka haruslah buat satu persembahan. Yong takda di atas pentas sebab jaga audio di bawah pentas hehe




Sedap betul makanan di Hotel Hatten ni. Dari pagi sampai ke malam. Makanan di hotel ni sangat menyelerakan. Kena betul dengan tekak Malaysia ai ni tau haha. Enjoy makan dengan satu team pula tu. Ada je perkara yang buatkan kita ketawa.



Keesokan harinya. Awal pagi lagi kami dah join aktiviti WALK HUNT. 
Wow mencabar juga ni. Yong first time sertai aktiviti begini tau. Mujurlah ramai-ramai kan? Kalau tak mahu juga Yong tercengat kat situ. 



My team masa WALK HUNT berlangsung. Team kami diketuai oleh CDM Kelvin. Memang enjoy sangat. Masing-masing berikan kerjasama yang padu.






Antara tempat yang wajib kami lalui untuk siapkan task yang diberikan. Baru je aktiviti berjalan, hujan renyai-renyai pagi tu. Apalagi, kami terus je redah sampai siapkan task kami semua.







Last sekali, task kami berakhir di JONKER WALK. Ramai juga CDM-CDM yang Yong baru kenal. Maklumlah saya ni kategori super junior. Rasa kerdil sangat bila bersama usahawan-usahawan hebat ni semua. InsyaAllah Yong pun akan tingkatkan prestasi agar boleh berdiri sama hebat seperti CDMs semua. 


Bagus bila diadakan aktiviti begini. Dari tak kenal boleh kenal diri masing-masing. Lepas ni insyaAllah pasti ketemu lagi.




Tahniah team CDM Shaliza kerana menang. Hebat betul mereka kerana berjaya siapkan task dengan betul. Confirm enjoy sangat! Muka pun masing-masing dah burn sebab berjemur.



InsyaAllah next year, makin ramai CDM yang akan dibawa bersama ke CDM Conference. Buat business bersama SHOM ni bukan kerana wang semata-mata. Sebenarnya dari sini Yong mengenal erti hidup yang sebenar dan erti persahabatan yang dibina. Bestnya berbisnes dengan Sahajidah Hai-O Marketing. Sedar tak sedar dah nak masuk 7 tahun dah.


Tambah pula now Yong bersama business circle G8Unity. Terus semangat kerja naik 300% gitu bila tengok kawan-kawan seperjuangan sama meroket. Masing-masing tingkatkan prestasi dan dapat bonus GEMOK. Kiter pun follow je lah.


Anyway, if u all ada yang berminat nak buat sama aktiviti macam Yong ni. Jemputlah hubungi Yong ya. No contact ada di bawah ini

Nurul Ain Zulkarnaind
016-6933614 (sms @ whatsapp)
ainzulkarnaind@gmail.com

No comments:

Archive

About Me