01 November 2017

MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING BODY SCRUB

Sebagai Ex-beautician, aktiviti spa badan ni memang tak asing lagi bagi Yong. Dulu kerja Yong dok scrub badan customer la hehe. Macam-macam scrub tau yang kami guna. Semua best belaka. Gosok-gosok je terus tulus mulus kulit jadinya. 


Yong pun suka sangat memanjakan diri. Scrub salah satu treatment yang kita boleh buat. Bukan di spa saja malah kita boleh lakukannya di rumah sahaja. 


So today Yong nak share apa Tujuan Scrub Badan.
  • Fungsi utama scrub badan ni adalah mengangkat sel kulit mati, mengangkat kotoran yang menyumbat pori kulit, sekaligus membukanya, agar kulit boleh bernafas dan menyerap nutrisi dari produk kecantikan.
  • Scrubbing memberi kesan kulit senantiasa halus dalam jangka masa panjang
  • Mengangkat sel-sel kulit mati yang selama ini membuat kulitmu jadi tampak lebih kusam dan gelap
  • Mengembalikan kulit asal kita yang dah kusam akibat gaya hidup & persekitan yang terdedah oleh sinaran matahari @ habuk
  • Mandi menggunakan sabun @ mandian biasa boleh membersihkan badan daripada kotoran tapi sel kulit mati tidak dibuang dengan sempurna yang akan mengakibatkan sel2 kulit mati bertambah tebal dan akan menghalang sel kulit yang baru untuk menyerlah



Jadi dengan itu, bagus sangat kan spa badan kita? Bukan sekadar guna sabun je. 

Kat rumah u all ada scrub tak? Kalau sebelum ni belum pernah guna scrub Yong nak mencadangkan u all gunakan scrub badan berkhasiat Garam Buluh Marine Essence. Ini produk terbaru dari SHOM. Banyak khasiat darinya. 




Antara khasiat MARINE ESSENCE BAMBOO SALT NOURISHING BODY SCRUB ialah :

  1. Dirumus khas dengan Garam Buluh dan Pheno-SFE untuk menyihatkan, melindungi dan meremajakan kulit.
  2. Mengandungi 100% pengelupasan semulajadi mesra alam - Almond Kernel Powder & Walnut Shell Powder untuk menanggalkan secara lembut kekotoran dari lapisan kulit mati untuk menghasilkan kulit baharu yang lebih sihat. Kami sayang alam semulajadi, jadi kami menggunakan manik mikroplastik yang sangat memudaratkan ekosistem laut.
  3. Diperkaya dengan Shea Butter and Jojoba Oil sebagai pelembab semulajadi untuk memutih dan melembakan kulit yang kering dan mengelupas.
  4. Mengandungi Estrak Madu dan Vitamin E untuk membekalkan kelembapan dan khasiat untuk kulit
  5. Gabungan Ekstrak Licorice dan Ekstrak Mulberi sebagai agen pencerah kulit yang semulajadi untuk membantu memulihkan keserian kulit.
  6. Dengan wangian minyak pati yang membangkitkan semangat, Minyak Lavender, Minyak Kayu Putih dan Minyak Frankincense yang melembabkan dan menyegarkan kulit dengan haruman yang menawan.



Harga pula sangat berbaloi hanya Rm47 untuk 200 ml. Nak order boleh contact Yong sekarang ya. No contact di bawah.



Nurul Ain Zulkarnaind
016-6933614 (sms @ whatsapp)
ainzulkarnaind@gmail.com


No comments:

Archive

About Me